موسیقی

برخی از مواردی که در متد سوزوکی مورد اهمیت است عبارتند از:

بازدید :708
جمعه 11 شهريور 1401زمان :23:16
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موارد متد سوزوکی

برخی از مواردی که در متد سوزوکی مورد اهمیت است عبارتند از:

آموزش اولیه کودکی (ECE ): این آموزش اولیه به طور خاص برای نوزادان و کودکان نوپا از (۰ تا۳ سالگی) برای درس های آینده سوزوکی طراحی شده است. کودکان در این روش فرصت دارند تا با سازهای کوبه ای وتن های مختلف آشنا شوند. آنها همچنین با سرودهای کودکانه، داستان گویی و سایر فعالیت های موسیقی که برای کمک به مهارت های اجتماعی، عاطفی، هماهنگی حرکتی، گوش دادن وسایر مهارتهای پیش از سواد آموزی نیاز است آشنا شده و از طریق این فعالیت ها آنها را یاد می گیرند. آنها معمولا درپایان دورهECE در حدود سه سالگی آماده یادگیری یک ساز موسیقی هستند.

شنیدن: کودکان یاد می گیرند که با گوش دادن و تقلید از زبان گفتاری که در اطرافشان صحبت می شود صحبت کنند. در این متد توجه زیادی بر گوش دادن روزانه به ضبط رپرتوار سوزوکی وهمچنین موسیقی شده است. هر چه دانش آموزان بیشتر به ضبط صدا گوش دهند راحت تر نوازندگی را یاد می گیرند.

مشارکت والدین: والدین در این متد نقش اساسی دارند. یادگیری در این محیط نیاز به همکاری بین والدین، معلم و فرزند می باشد. والدین در هر درس شرکت کرده و با یادداشت برداری وازطریق تمرین در خانه به عنوان "معلم خانه" شناخته می شوند. آنها باید ضبط های روزانه را انجام داده و به ایجاد محیطی از عشق، تشویق، پشتیبانی و درک کودک کمک نمایند همچنین آنها باید در کنسرت ها، کارگاه ها، دروس گروهی ، فارغ التحصیلی ها و مدارس تابستانی با فرزند خود شرکت کنند.

محیط مثبت: برای آموزش در این روش محیط پرورش باید محیطی مثبت در درس ایجاد کند. همچنین ایجاد این محیط در خانه نیز ضروری است. کودکان وقتی با تحسین و تشویق مورد حمایت اعضای خانواده قرار گیرند با اشتیاق یاد می گیرند. آنها از این طریق یاد می گیرند دستاوردهای یکدیگر را بشناسند و محیطی مملواز همکاری را ایجاد نمایند.

رپرتوار: یکی از مهمترین بخشها در متد سوزوکی رپرتواراست. در این قسمت هرقطعه به دقت انتخاب شده و هر ساز یک رپرتوار مخصوص به خود را دارد و کودکان از طریق مجموعه موسیقی موجود در هر ساز بادانش آموزان سوزوکی در سرتاسرجهان پیوند دارند.

خواندن: همانگونه که زبان خواندن درکودک بعد ازاینکه او بتواند روان صحبت کند شروع میشود. خواندن موسیقی نیز به دنبال دستیابی به مهارت های شنیداری، تکنیکال و موزیکال در کودک بسیار حیاتی و مهم است. در این متد بعد ازمهارت های پایه نوازندگی بر روی درستی لحن وتن صدا و آهنگ سازی موسیقی توجه می شود.

فعالیت های فردی و گروهی: علاوه بر آنکه دانش آموزان دارای دروس فردی هستند در کلاس های گروهی نیز شرکت می کنند. این فعالیت ها باعث می شود تا آنها کنارسایرین نوازندگی کرده و این عمل به آنها تجربه ارزشمندی در گروه داده و باعث تقویت مفاهیم آموخته شده در دروس فردی می شود. آنها در اجراها و کارگاه های آموزشی شرکت کرده و دروس سایر کودکان را نیز مشاهده می کنند. این فعالیت ها نیزابزار انگیزشی فوق العاده ای برای رشد کودک می باشند.

موارد فوق تنها بخشی از فعالیت های این متد است که تلاش دارد تا کودکان را به گونه ای متفاوت با دنیای موسیقی آشنا سازد و پس از پایان این دوره گواهی فارغ التحصیلی را به کودکان ارائه می دهد. همچنین این نکته قابل ذکر است که متد سوزوکی تنها منحصر به موسیقی نمی باشد ." رویکرد زبان مادر" در زمینه های دیگر مانند هنر، ریاضیات و شعر با موفقیت به کار گرفته شده است.

نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
موسیقی موسیقی کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 4
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 8771
کدهای اختصاصی